سیم افشان چیست؟

سیم افشان چیست؟
سیم افشان چیست؟

سیم افشان در واقع سیم های به هم پیچیده و انعطاف پذیری هستند که جنس آن از فلز مس بوده و از مقاومت الکتریکی زیادی برخوردار هستن که همین امر باعث شده که استقبال از این نوع محصول زیاد شود.

به طور دقیق تر سیم افشان عبارت است از یک سیم تک رشته که هادی آن از جنس فلز مس بوده و عایق به کار رفته در سیم افشان نیز آمیزه پلیمر PVC ( پی وی سی ) از نوع پلیمر PVC/C می باشد و استاندارد سیم افشان حکم می کند که این هادی از جنس مس باشد.

قیمت سیم افشان به دلیل نوسان در قیمت بازار جهانی مس معمولا به صورت روزانه در حال تغییر است ، در نتیجه قیمت سیم افشان با توجه به برند تولیدکننده ، جنس مغزی آلومینیومی یا مسی ، کیفیت روکش و… در بازار تعیین می شود.

اصولا سیم ها به دلیل عدم وجود روکش نهایی از ساختار های کابلی اسیب پذیر تر هستند و امکان استفاده از این محصول بدون حفاظ توصیه نمی شود و احتمال خطر و آسیب دیدن محصول , افراد و وسایل مجاور آن با انتقال دهنده جریان وجود دارد.

سیم های افشان انواع مختلفی دارند که بر حسب هادی مورد استفاده در آن ها تقسیم بندی می شوند که میتوان در ساختمان سازی , درون لوله ها , صنعت , ابزار آلات صوتی و تصویری , وسیله های الکتریکی و درون سیستم های روشنایی از این سیم بهره برد.

 

درصورتیکه نیاز به شماوره درمورد «سیم افشان» داشتید با درتماس باشید

نظرات (0)
نظرتان را ارسال کنید
تصویر امنیتی