سیم مفتولی چیست؟

سیم مفتولی چیست؟
سیم مفتولی چیست؟

سیم مفتولی یا سیم نصب ثابت و یا به اصطلاح بازار "سیم خشک" که به صورت تک رشته ای و هادی آن از جنس فلز مس و عایق آن نیز از جنس پی وی سی می باشد ، که برای سیم کشی داخل تاسیسات، قابل نصب در داخل کانال و لوله بوده و غیر قابل استفاده در زیر گچ هستند.

سیم‌های مسی با توجه به نوع کاربرد و میزان جریان عبوری از آن‌ها در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی ساخته شده و در بازار عرضه می‌شوند ، انتخاب سیم با سطح مقطع و ضخامت مناسب ، باعث کاهش هزینه‌های خرید و هزینه‌های ثانویه‌ای می‌شود که به موجب خرابی در این دسته از محصولات حاصل می‌گردد ، بنابراین بررسی دقیق میزان جریان عبوری از سیم و محل عبور آن ، کمک موثری در انتخاب مناسب این سیم‌ها خواهد کرد.

شایان ذکر است که بسیاری از سیم‌ها زمانی که در برابر رطوبت و یا نم قرار بگیرند ، قطعاً دچار فرسودگی و زنگ زدگی می‌شوند ، اما سیم مفتول با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارند در برابر رطوبت و نم بسیار مقاوم و مستحکم هستند.

سیم‌های مفتول مسی با توجه به نوع کاربرد و میزان جریان عبوری از آن‌ها در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی ساخته شده و در بازار عرضه می‌شوند ، انتخاب سیم با سطح مقطع و ضخامت مناسب ، باعث کاهش هزینه‌های خرید و هزینه‌های ثانویه‌ای می‌شود که به موجب خرابی در این دسته از محصولات حاصل می‌گردد ، بنابراین بررسی دقیق میزان جریان عبوری از سیم و محل عبور آن ، کمک موثری در انتخاب مناسب این سیم‌ها خواهد کرد.

اما سیم های افشان در قیاس با سیم مفتولی ( سیم خشک یا سیم نصب ثابت ) انعطاف پذیری بیشتری دارد ، این انعطاف پذیری بیشتر باعث می شود تا سیم افشان جهت استفاده در مکان هایی که تحرک وجود دارد یا پیچش مکرر صورت می گیرد گزینه مناسب باشد مثل داکت های زیر زمینی ، ماشین الات و تابلوهای فرمان.

درصورتیکه نیاز به شماوره درمورد «سیم مفتولی» داشتید با درتماس باشید

نظرات (0)
نظرتان را ارسال کنید
تصویر امنیتی