کابل افشان چه نوع کابلی است؟

کابل افشان چه نوع کابلی است؟
کابل افشان چه نوع کابلی است؟

در پاسخ به سؤال کابل افشان چیست باید بگوییم پیشینه تولید کابل افشان به اواخر دهه ۷۰ میلادی برمی گردد. سیم و کابل افشان قابل انعطاف است. به همین دلیل به آن سیم و کابل نرم نیز گفته می شود.

کابل های قابل انعطاف از دو یا چند سیم تک رشته افشان که هادی آن ها مس است، تشکیل می شوند. عایق به کار رفته در کابل های سبک، PVC از نوع کلاس D و در کابل های قدرت، PVC از نوع کلاس A است. کابل انعطاف پذیر مسی در دو نوع کابل های تخت و کابل های گرد طراحی و ساخته می شود.

برای مشاهده قیمت کابل مسی می توانید با مراجعه به سایت با ده ها فروشگاه به صورت آنلاین در ارتباط باشید.

در ساخت سیم و کابل انعطاف پذیر افشان استانداردها و قوانین خاصی رعایت می شود. این استانداردها شامل دو بخش ایرانی و بین المللی هستند. به عنوان مثال، استاندارد ISIRI ۳۰۸۴ مربوط به ایران و استاندارد IEC ۶۰۲۲۸ مربوط به سطح جهانی برای تولید کابل و سیم افشان در گروه های ۵ و ۶ باید رعایت شوند.

هم چنین رعایت استاندارد ISIRI ۶۰۷ ۰۶ ایران و IEC ۰۶ ۶۰۲۲۷ جهان برای سیم های افشان با ولتاژ ۳۰۰ تا ۵۰۰ ولت و سطح مقطع ۰.۵، ۰.۷۵ و ۱ میلی متر مربع الزامی است. رعایت استانداردهای ISIRI ۶۰۷ ۰۲ ایران و IEC ۰۶ ۶۰۲۲۷ جهانی برای سیم های نرم و انعطاف پذیر با سطح ولتاژی ۴۵۰ تا ۷۵۰ ولت و سطح مقطع بیش از ۱ میلی متر مربع ضرورت دارد.

درصورتیکه نیاز به شماوره درمورد «کابل افشان» داشتید با درتماس باشید

نظرات (0)
نظرتان را ارسال کنید
تصویر امنیتی